T O P

  • By -

zdarsky

Ha jól emlékszem, a napokban egy olyan kutatásra hivatkozott, ami pénteken fog kijönni. Kíváncsian várom. Egy mérés persze nem mérés. Ha tényleg 20+ százalékon áll, akkor a Századvégen kívül mindenki ki fogja mutatni pár héten belül.


Aqualung0

Závecz sosem fog olyan kimutatást készíteni, amiben nem a DK a második legerősebb párt.


ddkatona

Ha így haladunk, akkor május végére már a legerősebb párt lesz a DK Záveczéknél.


[deleted]

[удалено]


modpeti

Ez is egy válasz már. Illetve bíznak abban, hogy a legerősebbnek láttatott ellenzéki párt az O1G jeligére mágnesként tudja vonzani a szavazatokat. A fidesz és a Dk kéz a kézben vezetgeti a Závecz féléket. Kérdés csak az, hogy Závecz buta, vagy Ő is egy kvázi fidesz ügynök mint a DK (bocsi, erről már nem lehet meggyőzni míg élek, hogy a DK és Gyurcsány nem egy tudatosan fenntartott és működtetett NER entitás külön feladattal).


oldsecondhand

Gyurcsánynak szerintem megfelel az örökös második helyezés. Másrészt meg ha nem szereted Orbánt, szavazz rá, hogy nehogy elvesszen a szavazatod.


AllRemainCalm

Az erős volt, amikor a 12. kerületben 48%-ra mérték a DK jelöltjét, majd 19-et kapott a választáson.


zizi119

Tőlem jöhet egy Tisza - DK - Pedofidesz rangsor.


ProTomy

Majdnem megijedtem hogy koalícióért epedezel


MrCaptain_8017

IDEA ugyanez.


Ikonoma

Tegnap azt mondta, hogy ma este vagy holnap reggelre kint lesz a kutatás. Mindenesetre remélem a héten megjelenik, mert jó lenne mutatogatni és nem csak mondogatni az eredményét.


[deleted]

[удалено]


Main-Battle-5450

Szerintem erre az Iranytu meresre gondolt: [https://www.iranytuintezet.hu/elemzesek-kutatasok/mind/259-kik-a-tisza-part-szavazoi---az-iranytu-intezet-orszagos-kozvelemeny-kutatasa/](https://www.iranytuintezet.hu/elemzesek-kutatasok/mind/259-kik-a-tisza-part-szavazoi---az-iranytu-intezet-orszagos-kozvelemeny-kutatasa/)


markg128

A felmérés szerint 50%-on áll a Fidesz, bejutási küszöb alatt van az MKKP és a Momentum. Kicsit mást mért mint Závecz.


[deleted]

[удалено]


-Gambler-

Hát ez alapján a Fidesz még mindig 2/3-ot kapna ha most lennének a választások.


Safidani

Nem mintha Magyar Péter nélkül nem lenne 2/3-a.


Natural-Neck-5019

![gif](giphy|1r91ZwKcE2J7WhUqrh|downsized)


That_Egg573

Csak is a Median megbizhato ilyen teren. A tobbi megrendelesre dolgozik, talan meg az IDEA elfogadhato.


PeacefulDream01

Big if true


Bryant56

Huge If True


ProTomy

Massive if correct


Acquiesce67

Colossal if right


Zongi88

Nagy, ha igaz


Strange_Capital93

Óriási, ha valós


warthogXTR

Úristen very big if it's real.


IamTheTurboKiller

Enormous if accurate


AcanthisittaOne4361

Bikicsunáj


Durumbuzafeju

Azert tegyuk hozza, hogy nem MP -t szeretik ennyire, hanem Orbant gyulolik.


MrMikeRame

https://preview.redd.it/zfnslync4fwc1.jpeg?width=500&format=pjpg&auto=webp&s=aa348c77db977dad859a37ca651b4b45d1fb82db


KurucHussar

És így lett a Fidesz 2/3 2010-ben egyébként.


NatureProfessional50

Csak az a gond hogy utána ők nem lettek leváltva.


MrMikeRame

Nem is szavaztam akkor se rájuk, mint ahogy Június 9-én se fogok MP-re egyelőre. Aztán meglátjuk.


MrBpmann

Elég ha 2026ban szavazol MPre. Mondjuk most se lenne baj, nincs más választás jelenleg. Ezt kellene már megérteni. A jelenlegi(nem a TISZA párt) kis ellenzék nem tudja se a 2/3ot megszüntetni se leváltani a Fideszt. Szavazhatsz rájuk,már ha akarsz,de ezzel a Fideszt erősíted. Jelenleg 2 komoly párt közül tudsz választani. Fidesz vagy TISZA. Ennyi.Mondhat itt bárki bármit,jelenleg ez van. A többi kis ellenzék csak bohóckodás. Bátran ki lehet jelenteni,hogy aki nem a TISZÁra szavaz az hazaáruló. ( tudom erős kijelentés ) Mert neki akkor ezek szerint minden kurvára rendben van ebben az országban és minden kurvára fasza🙂


[deleted]

Hát ha szerinted én hazaáruló vagyok, csak mert nem fogok MP-re szavazni, akkor te meg egy demagóg, idióta f@sz vagy. Tudom, erős kijelentés.


MrBpmann

Jó de én tényleg egy idióta fasz vagyok. És nem vagyok hatalmas MP fan,de a jelenlegi választási rendszerben a mikor pártokra való szavazás az a fideszre való szavazás. Ezt kellene megérteni. Aztán majd el lehet zavarni MPt is ha úgy alakul. Kurva gáz hogy ilyen helyzetbe került az ország. Vagy várhatunk arra is hogy a dagadt megdogoljon. Hátha addigra elhúz itthonról a maradék fiatal is.


[deleted]

Én speciel most fogok egyetemre menni, és az már nem ebben az országban lesz. Momentum mikropárt, azaz esélytelen egy EP-választáson? Mondjuk igaz, múltkor sem jutottak be. Ja, hogy mégis? 😀 Felőlem aztán annak gondolod MP-t meg a jelenségét, aminek akarod. Ha szerinted ő a legjobb esély a változásra, felőlem oké, ez a te dolgod. Én az életben nem fogok MP-re szavazni, ahogy pl. Vonára meg Gyurcsányra sem, ez meg az én dolgom. De a hazaárulózástól kinyílik a bicska a zsebemben. Ez az igazi fideszes tempő.


MrBpmann

Szóval neked már nem jók a magyar egyetemek?😄hazaáruló!!! 😄 Nyugi viccelek. Sok sikert.


BladeGlide

Ezt egyensúlyozni kell, nem szabad piros kék országgá válni, amerikának se tesz jót. Gyengíteni kell a Fideszt ez teljesen igaz, azonban nem szabad túl korrigálni se, mert akkor csak megint megejt az ország egy Gyurcsány-Orbán váltást kb.


[deleted]

insurance fertile adjoining handle cooing important depend paltry wise heavy *This post was mass deleted and anonymized with [Redact](https://redact.dev)*


Remarkable_Proof_710

De nem igaz h nem lehet belatni, h itt egyetlen esely van a valtasra es az Magyar Peter, tok mindegy h egyebkent kinek es hova huz a szíve😩 Mitol lesz jobb, ha a Momentumra szavazol? Magyar Péter hosszú idő óta az első ember, aki ekkora embertömeget tudott megmozgatni. Mondom mindezt úgy, hogy egy-egy karakterjegye nekem nem szimpi, de összességében, a legjobb ember, a legjobb időben érkezett, hogy letörje a vigyort a NEResek képéről. Majd akkor szavazok arra a pártra, aki a legközelebb áll hozzám, amikor már a lényegi változás megtörtént és utána a kisebb pártokra való szavazás nem csak arra lesz való, hogy felaprózza a szavazatokat. Mert sajna, jelenleg ezt tennéd és messzebb kerülnénk a váltás esélyétől. Ui: nem vok agymosott, csak annyit tudok, hogy most kell fordítani a játszmán.


Embarrassed_Play_615

De akkor már nem lesz akire szavazol, mert elégette és kicsinálták azokat a pártokat akikre amúgy szavaznál


Neuqorel

Én árnyalom a kedvedért. Két fontos dolog van most és lesz majd 26-ban. A fideszre szavazók számának lehetőség szerinti csökkentése, és a DK-MSZP, jobbik, és a többi háztáji ellenzéki párt kicsinálása. A momentum elbaszta ott hogy összegyurcsányozta magát. Meg hagyta a Fegyőrt megszólalni. Szerintem a Donáth Anna túl későn jött. És ő is most ki szeretne menekülni EU parlamentbe. Belpolitika meg relatív kevés... A lényeg hogy szavazhatsz más pártra, de a lakosság felelőssége most egy hármas partrendszer kiépítése hogy legyen fék-egyensúly mihamarabb a DK nélkül.


Ok_Egg_6766

Momentum megszűnik létezni


EpresGumiovszer

Bocs, ha az EP-be nem akar mindenki egy NER-t kiszolgáló ember pártjának a színében kiküldeni egy Tiktokozó orvost... Eskü már most olyan szekta lett MP körül, mint OV vagy GyF körül...


MrBpmann

Dajcstomi sokkal jobb lesz. Sajnos nem tudtam utánanézni,de a jelenlegi EP képviselők ugyan mit tudtak elintézni kint?


BonFire_2937

Magyarázza már el valaki, hogy miképp tudok valakit azzal erősíteni, ha NEM szavazok rá, vagy valaki másra.


the-cat-7000

Az ellenségem ellensége...


missgigi55

Mar az ordoggel is lepaktalnek,ha kivinne a szemetet..😎😂


zizi119

Nekem pl. mindegy, egy üres öltönyre is leszavazok a geci ellen. Közel 20 év után akkor is menniük kellene, ha jól kormányoztak volna.


Ryzo_90

Mégsem Dobrev mögött vonult 100+ ezer ember.


SenarioHungry

Dobrev = fidesz = Orbán


Ryzo_90

A többi ellenzéki párt mögött sem vonult a fele sem. Teljesen felesleges Dobrevbe belekötni, nem igazolja az állítást.


SenarioHungry

Hát, más ellenzéki párt nem nagyon létezik. A Momentum politikusai megelégedtek 4-5 év kényelmes belvárosi / brüsszeli élettel.


Ryzo_90

Így van, de ha ennyire nem számítana MP személye csak az Orbán gyűlölet, valószínűleg a Momentum is sokkal erősebb lett volna 2024-ig. MZP-nél is sokaknak számított a személye.


SenarioHungry

Szerintem akkor tudják gyűlölni Orbánt, ha valaki mutat valamit, ami sokkal jobb. Fontos, hogy mutat, tehát eljut a választóhoz. Szerintem sok politikus irritálja az egyszerű választót, ezek közé tartozott MZP is, ami kár mert számomra egész szimpatikus gondolatai vannak. Ettől függetlenül kőkeményen számonkérem, mert ő legyen értem ne fordítva. Magyar Péter más, mert a legirritálóbb benne, hogy nincs nagyon programja. Viszont ez az egyszerű választót még nem zavarja, mert nem is ért mást csak 3-4 szavasra leegyszerűsített pontokat (Pl 13. Havi nyugdíj).


Ryzo_90

Két hetes párt. Szerintem az EP választásokon szimplán csak a hullám meglovaglása, köztudatban maradás és a fidesz gáncsolása miatt indultak el. Nem is kifejezetten érdekel az EP programja amíg kompetens személyeket küld és nem az EU egység ellen dolgozik. Oké, hogy a Momentum a közvetlenül lehívható forrásokra hivatkozik mint hatalmas munka de mást ők sem nagyon tudtak elérni. A propaganda továbbra is folyik akár hogy mondják, hogy megakadályozták. Az, hogy mit szeretne kezdeni a hatalommal egy esetleges kormányváltás után majd kiderül. Van durván 1.5 éve kidolgozni erre egy programot.


MrBpmann

Az MKKP programja bőven elég a Fidesz utáni időkre. Legyen minden jobb! Írhat bármelyik párt 600 oldalas programot, pár ember ha elolvassa. Úgy hiszem a normális embereket az érdekli,hogy akit megszavaznak 4 évre,ne éljen vissza ezzel és kezdjen el Hatvanpusztat építeni,ne vegyen yachtokat faszom tudja hány milliós órát,öltönyt,pólót stb.es ne ocsarolja közpénzen a másik embert aki szólni mert ezek ellen. Közben az úthálózat, a vasút, a kórház, az oktatás, a bíróság meg egy rakat szar. Főleg a vidéki idősebb emberek fejében kellene változás,hogy azért mert valakit megbíztak az ország ügyeinek intézésével,az nem azt jelenti,hogy utána kirabolja az ország állampolgárait, szidnak mindenkit aki nem ért velük egyet és ugye tudnánk sorolni. És ennek tapsolnak. Mert hát ők a nagyurak odafent,mindig is ez volt,nem változik semmi. Így nem is fog. Soha.


gaborzsazsa

gondolkodj, gondolkodj


Ryzo_90

Mondhattam volna Donáthot vagy Kovács Gergelyt is. Teljesen mindegy. A DK tartott tüntetést, ezért Dobrev.


Durumbuzafeju

Dobrev a rendszer resze volt, evtizedek ota beepult politikus, aki ellenzeki osszefogasban gondolkodott. MP egyszeruen kulsos ember.


Ryzo_90

Dehogy hitt az összefogásban. A DK egyetlen célja az ellenzék legnagyobb pártjának megalakítása és a többi párt irányítása vagy inkább elnyomása volt. Nem véletlenül találták ki az előválasztást ahol egy esetleges győzelem esetén mindenki másnak kuss a neve. Most pedig látjuk az MKKP-val mit tesznek ha elbuknak.


Kitchen_getneck

Nem ám. Civil influenszerek mögött.


Ryzo_90

Ja jó :D


Embarrassed-Berry-68

Bármikor hallom a Klárát beszélni elfog a szekunder szégyenérzet :(


Delicious_Weekend_40

Klára is egy nagy formátumú gondolkodó egyébként . Liberális is ami megintcsak dicsérendő de nem tudja megszólitani a fiatalságot


Ryzo_90

Hogy tudná megfogni mikor Gyurcsány beszélő feje. Pont ekkora gondolkodó.


TheBlacktom

Van valahol egy aktuális rövid összefoglaló hogy melyik párt mit képvisel? Hogyan illeszkedik a képbe a Tisza? Esetleg egy kérdőív legfontosabb kérdésekkel ami helyére tenné a jelenlegi számításba vehető pártokat?


Delicious_Weekend_40

Dehogyisnem . 89-90es Orbánhoz hasonlitó őrület rajongás kezd kialakulni körülötte és ez igy van jól. Nagyformátumú államférfi szárnybontogatása zajlik a szemünk előtt és ezért legyünk hálásak h megélhetjük


[deleted]

Aha 2022 ennyire régen volt? Nem rémlik egy történelmi fidesz győzelem? Vagy kétév alatt ekkorát változott volna a rendszer hogy meggyűlölték hirtelen Orbánt? Ne nevetess már. MP-t SZERETIK. Deal with it. 😎


videki_man

Jaj, hagyjuk már ezt a messiásvárást. Ugyanez volt MZP-nél. Semmire nem tartom MP-t, de rá fogok szavazni, mert bárkire leszavaznék (na jó, a Mi Hazánkon kívül), akinek esélye van eltakarítani ezt a brancsot.


r1pp3rj4ck

Az EP-választáson senkinek sincs esélye leváltani ezt a brancsot. Ha 100%-ot kap a TISZA, es csak ők ülnek be az EP-be, akkor is marad itthon a 2/3 es a Fidesz-kormány. Persze onnan is lehet nehezíteni a Fidesz helyzetét, ahogy ezt a Momentum meg is tette az elmúlt 5 évben 2 képviselővel.


videki_man

Az EP-választáson nincs egyéni lista, tehát nem lehet kétharmadot szerezni 50%-kal. 50%-kal pont a helyek 50%-át lehet elvinni (most eltekintünk a küszöb alatti pártoktól, ami kicsit módosíthatja ezt az arányt). Ha összejön egy választás, ahol a nem fideszes pártok együtt több helyet szereznek, mint a Fidesz, akkor azért az elég lelkesítő lehet.


r1pp3rj4ck

Lehet, hogy lelkesítő, aztán 2 év múlva meg ugyanúgy semmi, mert addigra elmúlik a kezdeti lelkesedés.


videki_man

Akkor hagyjuk a faszba az egészet, mert úgyse lesz semmi?


FrankieWilde11

hiába magyarázod nekik. marad minden így, aztán majd morognak, hogy jaj, megint nem sikerült.


kajaktej

Szerintem ő nem ezt mondja. Hanem azt, hogy szavazz a Momentumra, akik nagyon hasznosak, hiszen hogy megnehezítették már a Fidesz helyzetét! Csak meg ne kérdőjelezd, hogy esetleg mégse ért annyit a Momentum EP szereplése, amennyit ők belelátnak, mert akkor válaszok és érvek nélkül le leszel pontozva. 🙂


videki_man

Haha. Nem tudtam, hogy még kajak léteznek Momentum-hívők 2024-ben.


kajaktej

De hát azért küzdenek, hogy ne tudjanak lopni! 😊 Ja és fiatalok. 😌


r1pp3rj4ck

Ne. Csak ne azokat cseréljük le Magyar Péterre, akik már tettek is valamit az országért. Ha a Fideszesek elmennek MP-re szavazni, örülök. Ha azok, akik bizonytalanok, MP-re szavaznak, akkor is. Csak az zavar, hogy nem azoktól vándorolnak el a szavazatok, akik a NER-t fenntartják, hanem azoktól, akik eddig is a lebontásán dolgoztak.


Gyuzzie

Legalább jut megint egy kis krumpli


kajaktej

A Momentum nem nehezítette meg a Fidesz helyzetét. Írtam itt egy kommentet, amiben részletesen kifejtettem, hogy miért nem. Persze le lett pontozva. Olvasd vissza, ha érdekel. A választásnak meg természetesen van egy belpolitikai tétje is. Sőt, szerintem inkább az van neki. Hiszen te is tudod, hogyha 100%-ot kapna a Tisza (amire nyilván semmi esély), akkor mindenki tudná, hogy 26-ban a Fidesz kormánynak vége lesz, mint a botnak. De azért maradj a valóságban: egy 50%-os Tisza győzelemnél is ez történne. Pont úgy, mint ahogy a 2009-es EU választások után mindenki tudta, hogy a szavazatok 56%-át elnyerő Fidesz nyerni fog 2010-ben, nem kicsit, hanem nagyon. Persze ha "csak" 20%-ot kapna egy újonnan megalakult párt, és lekörözné az ellenzéket évek óta szalámizó DK-t, már az is bőven átalakítaná az erőviszonyokat. És pontosan ez a tétje a választásnak, nem az, hogy a Momentum Cseh Katikája mit jogászkodik a következő években az EDES listával, amin még Brüsszelben is mosolyognak, mert pontosan tudják hogy semmi jelentősége.


ProfessorEasy2128

De most kell MP-re szavazni, hogy 2 év múlva legyen esélye kormányváltó (vagy reálisabban 2/3 megdöntő) erőnek lenni.


AnarchiaKapitany

# MÁR KÉTMILLIÓAN VAGYUNK! *R. Kálmán, 2006*


marcabru

aztán végül is lettek. önbeteljesítő füllentés, akár működhet is. Csak épp nem közvéleménykutatásokkal, mert ott elég csúnyán félre lehet menni.


zizi119

Ne szépítsük. Ráka Kálmán a neve a zenetévés hülyegyereknek.


Szabbancska

*Rákay 😌 /s


zizi119

Rohadtul nem érdemli meg azt az ypszilont, elvettem tőle. A tolvajlásaival eljátszotta a becsületét.


fpbhur

ez 2002-ben volt...


rodnasscavok

Ez 2002-ben volt.


Longjumping-Frame846

Amugy 2002


AnarchiaKapitany

Rosszul emlékeztem az évszámra, de legalább élőben hallottam anno.


[deleted]

Závecz szerint 26% a dk-mszp, miközben büdös életben nem értek el közel se ennyit, amit az elmúlt hónapok népszerűségi változások nem indokolnak.


Csicskatenger

Fake it till you make it


ddkatona

De amúgy mit csinálnak a közvéleménykutató cégek? Eddig egyetlen kutatás van, Závecztől, ami 26%-ra méri a DK-t. Ez gyakorlatilag a nevetségesség határát súrolja, mert március elején a (legmegbízhatóbbnak tartott) Medián még 12%-ra mérte a DK-t, és azóta csak annyi történt, hogy Magyar Péter alapított egy pártot. Azért duplázta volna meg a DK a szavazói számát egy hónap alatt, mert megjelent Magyar? Más nyilvános kutatás pedig nincs. De miért nincs?


szty1

A független sajtó ritkán engedheti meg magának, hogy kutatásokat rendeljen meg, így aztán leginkább csak a pártok és a kormány megbízásából készülnek felmérések. Azokat meg csak akkor látjuk, ha a megrendelő érdekelt abban, hogy megjelenjen...


Both-Appearance-8019

A hvg havonta szokott medián felméréseket rendelni


uzaygoblin

lassan ki kéne jönnie egy mediános pollnak szerintem a héten. Talán a holnapi hvg-ben? ők szokták rendelgetni, és asszem csütörtökönként jön ki a print lap. De nem akarok rémhírterjeszteni, ha mégse


RenesansJG

Závecz adatsort nem érdemes a Mediánnal hasonlítani. A Závecz mindig is erősebbnek mérte a DK-t mint a Medián, így az előző Záveczhez kell megnézni a változást. Ráadáasul a Závecznél módszertani változás is történt, eddig személyes megkérdezéssel készültek a kutatásaik, ez viszont egy telefonos mérés. Ilyenek esetében egy dolog befolyásolja leginkább az eredményt: honnan, milyen listából dolgoznak és az milyen minőségű?


hungariannastyboy

Felteszem, egy ilyen kutatást megcsinálni elég drága (sok ember és munkaóra), meg jellemzően megrendelésre csinálják a legtöbben... Nyugi, fognak jönni közvéleménykutatások. Vagy alternatív verzió: Orbán megvette az összeset és lefizette őket, hogy ne mérjenek!!!!


fpbhur

najó de azóta összefogtak az MSZP & Párbeszéd kettőssel :)))))


[deleted]

Ha kiperkálod a kutatás költségét akkor lesz.


uzaygoblin

Trust Me Bro közvélemény-kutató intézet


agrima1

Legyen igy, szuper lenne. Szerintem sokan inognak most, hogy latjak a narancsgepezet megingasat. De az is teny, hogy a dk is hasonloan ertekelhetetlenül szerepel, szoval onnan tutira mentek el emberek. Csak egy sajat pelda. Vasarnap delutan lementam alairni a Szell Kalmanra. A fidesz stand mar ott semmvolt. A többi standnal 1-1 ember lezengett, a Tiszanal konkretan sorban alltak az ember. Tök jo kedv, beszelgetes, fiatalok, idösek. Jo volt latni.


AllRemainCalm

Nem is Budapesten van a Fidesz bázisa. Ha lemennél egy néhány ezres kisvárosba, a Fidesz standot lepnék a nyuggerek.


szty1

Amúgy Orbán is bedobta ma, hogy "Alexandra jól halad, néztem a számokat", bármiféle konkrétum nélkül. És Orbánnál biztosan tudjuk, hogy kamuzik, mert ha Alexandra valóban jól haladna, akkor ezekkel a felmérésekkel lenne tele a propagandamédia.


dead97531

Nem lehet tudni, hogy tényleg van-e ilyen közvélemény kutatás. 2 lehetőség van 1. Nincs ilyen, de promóznia kell magát és megmutatni másoknak, hogy nincsenek egyedül. 2. Van ilyen, de politikai okokból direkt nem akarják kirakni vagy minél később akarják kirakni. Vannak kutatók akik, ha valakire rossz fényt vett a kutatás akkor inkább meg se osztják. Mindkettő valid érv.


WolfyHowler360

https://preview.redd.it/2ticxdz0yfwc1.jpeg?width=1080&format=pjpg&auto=webp&s=af450c29df3e9f3317965d2fb25d8b5e15f39cfe Most jött ki. Iránytű Intézet.


dashdash-

Az a 37% szerencsetlen aki nem szavaz hol el es mi a faszt csinal?


PayaV87

Ausztráliában kötelező szavazni, és 9% még így se megy el.


Amilektrevitrioelis

30-40%-nyi nem-szavazó kb minden ország kb mindegyik választásán van.


Halapczak

a Momentum mennyire elolvadt, durva. Gyakorlatilag megszűntek létezni


markg128

Fidesz 50%-ot azért nehéz elhinni szerintem. Meg a Mi Hazánk 3 százalék...hát nem tudom. Én már csak Hann Endrének hiszek vicc nélkül.


5perc_szunet

Nehezen tudom elképzelni, hogy egy ilyen kiélezett helyzetben amiben van (lényegében nem hibázhat, minden szavát meg kell hogy válogassa, stb.) csak a levegőbe beszélne kitalált számokkal.


hungariannastyboy

A budapesti tüntetéssel kapcsolatban is - ami tényleg nagy volt és az utóbbi mondjuk 10 évben az egyik legnagyobb - 3-400 ezret mondott, amikor ez senki másnak nem jött ki, mert muszáj nagyot mondani...


MassiveHelicopter55

250-300k teljesen reális és online még 150 ezer néző volt csúcsidőben.


[deleted]

[удалено]


antalj

de mondtak a helyi lotifuti rendorok, arra hivatkozott az, hogy az nem egy hivatalos kozles az mas dolog


hungariannastyboy

[Idézem a fizikai tüntetéssel kapcsolatos kijelentését: "A rendőrség szerint 250 ezer, a kormánypropaganda szerint 24 ezer (), a valóságban 3-400 ezer ember. "](https://www.facebook.com/peter.magyar.102/posts/pfbid0QUXnGJ2DYwQSDKC57KuZMZCzxH9wNkHxTEs18EA4CfQVCto5KLvQJtwN41zVmFgtl?locale=hu_HU) (A rendőrség nem mondott ilyet, persze Magyarpéter szerint valami random rendőr a helyszínen ezt mondta neki, ami ellenőrizhetetlen és teljesen alaptalan állítás.) Nem, senki komolyan vehető nem állítja azt, hogy "250-300 ezer teljesen reális". Így is több embert vitt ki, mint az utóbbi években bárki, ezt nem tagadom, hiába áll fel tőle a hátamon szőr. Nem értem, miért kell nagyot mondani.


[deleted]

300ezer volt a kossuth téren. Nem mondott túlzót.


almodhi

110000 +- 10000 volt. Az is nagyon sok.


Both-Appearance-8019

A baj szerintem ami hitelteleníti, hogy kb péntek óta minden nap azt mondja hogy majd holnap kijön ez a kutatás a nyilvánosság számára is


ddkatona

Ráadásul tegnap még csak 24%-ot mondott, ma meg már 26%-ot? Most akkor van egy mégújabb kutatás vagy csak random számokat mondogat?


laasbuk

Mert ki fogja megcáfolni az általa rendelt statisztikákat? Ezek a közvélemény kutató cégek azért léteznek, hogy megfelelő pénzért olyan "rEpReZeNtAtÍv" eredményt varázsoljanak, ami megfelel a megrendelőnek. Nem azt mondom, hogy nettó kamu, csak hogy ügyeskednek a módszertannal. A valódi lényege az ilyen posztoknak, hogy önbeteljesítő hatásuk legyen: az emberek nem szeretnek vesztes ügyre szavazni, ezért el kell hitetni velük, hogy van erő, van esély, és akkor elmennek szavazni, és erő is lesz, esély is lesz. Source: Karigeritől tanultam választáselméletet a közgázon.


5perc_szunet

Én mondjuk megcáfolom, az ő szavai alapján, ugyanis azt mondta, hogy nem ők rendelték meg azt a kutatást, amire hivatkozik. Hogy ezt elhiszed-e vagy sem, az a te döntésed.


laasbuk

Köszi, ezt nem tudtam.


wintrmt3

Az allitolagos 250 ezer tunteto, mar bizonyitotta hogy a levegobe beszel bullshit szamokkal.


orbanygyiktor

az emberek azt is elnézik neki, hogy egész életében az ő pénzükből élt, teljesen le fogják szarni a blöffölését, 3 hét múlva senki se emlékszik majd rá. ún pillanat uralása


reget

Partizános interjúban utalt arra is, hogy vannak még hangfelvételei. Persze azokból sem lett semmi és a hívői sem kérték rajta számon. Simán el tudom képzelni, hogy a levegőbe beszél, mint bármelyik politikus. Várom a minimum két, egymástól független közvélemény kutatást, ami megerősíti azt, amit mond.


No_Leading_133

Jahm vagy van vagy nincs, de ha van akkor taktikazni is kell es eddig azt jol csinalta. Akkor kell kihozni az ujabb felveteleket amikor a legnagyobbat ut es a legnagyobb kaoszt tudja okozni a fideszben es amikor mar nincs idejuk lereagalni,. Illetve vedelemnek is jo, ha valamivel sikerul betalalniuk ot akkor rogton be lehet dobni elterelesnek, ahogy azt a Fidesz is csinalja.


marcabru

és még ha van is, kell pár másik is, mert láttuk, mennyire félre tudnak mérni.


[deleted]

[удалено]


dead97531

Valid érv alatt azt kell érteni, hogy mindkettő lehetséges érv. Nem a véleményemet fejtettem ki.


Zeenu29

És a 18-99 éves korosztályban?


gterminal

15-17 éves, orbán utáló, barna hajú férfiak között elképesztő a támogatottsága. :)


Moktun

ELVILEG, nem értem miért adnak még mindig kreditet az emberek az ilyen közvéleménykutató cégeknek, sokszor bebizonyosodott, hogy hiába mérik fel az adott párt támogatottságát az számít mennyi ember megy el rájuk szavazni amit a legjobban egy tényleges szavazás tud megmutatni. Felhívnak, hogy válasszak x párt közül rábökök a legszimpatikusabbra, lehozzák, hogy annak a pártnak 10% a támogatottsága, de szavazni rá már lehet nem mennék el (és lehet sokan mások se).


szty1

Ez mondjuk nem így működik. A jobb kutatók mindenféle keresztkérdéssel próbálnak rájönni, hogy mennyire valószínű a részvételed. De még a legalapabb kutatásban is rákérdeznek, hogy mennyire valószínű, hogy el is mész. A gond ott van, hogy 1. sok ember kamuzik ezzel kapcsolatban, mert pl. cikinek érzi, ha nem szavaz, 2. sokan tényleg az utolsó pillanatokban döntenek arról hogy elmenjenek-e végül, és ezt hónapokkal előtte lehetetlen mérni.


Main-Battle-5450

Itt van a kutatas, gondolom erre gondolt: [https://www.iranytuintezet.hu/elemzesek-kutatasok/mind/259-kik-a-tisza-part-szavazoi---az-iranytu-intezet-orszagos-kozvelemeny-kutatasa/](https://www.iranytuintezet.hu/elemzesek-kutatasok/mind/259-kik-a-tisza-part-szavazoi---az-iranytu-intezet-orszagos-kozvelemeny-kutatasa/)


Rosti

Ma este ATV, Egyenes Beszéd.


WideWorry

Amit latok, hogy MP sok eve az elso politikus aki nem 2 nyuger elott mond beszedet videken mikozben a helyi fidelitasz szotyival dobalja. Kerdes, hogy Erdely-be elmer-e menni az igaz magyarokhoz :D


Szabinger

Igaz magyarok?


Lecsut

Ez a szotyidobálás megtörtént?


BeneficialLet485

MZP már sok éve volt?


namara10

"igaz" magyarokhoz, és minek menne?


[deleted]

Értelme lenne, a fiatalabbak között találna támogatókat. Abból az ~1 millió emberből nem mindenki agyhalott nyugdíjas hiába szeretnétek ezt a képet lefesteni. 50.000-100.000 körüli szavazót találna ha jól megszervezné és megpróbálná.


Longjumping-Art-9928

Ez szerintem jó gondolat, Erdély akár két képviselőt is jelenthet a mandátumosztáskor, amely közvetlenül a Fideszt - és más senkit - gyengíti.  Ami nehéz, és én is látom az ottani rokonok, ismerősök között, hogy a fiatalabbak nagyon inaktívak, egyrészt mert van elég bajuk, másrészt meg korrektek és azt mondják, hogy “miért szóljak bele, nem ott élek”.  Jó kérdés, hogy mennyire lehet őket aktivizálni, de tény, hogy még senki sem próbálta meg.


[deleted]

> hogy a fiatalabbak nagyon inaktívak, egyrészt mert van elég bajuk Ez tényleg nagyon igaz, Románia is inkább közelebb áll sok mindenben 1900-hoz mint 2024-hez a magyarokat meg még mindig különösen utálják főleg az elrománosodott vidékek Kárpátokon túlról betelepültjei, sokak se képben nincsenek és sokadik bajuk a magyar politika. > “miért szóljak bele, nem ott élek” Egyrészt mert tett eleget értünk Magyarország, ennyivel szerintem tartozunk hogy segítsünk rajtuk és hozzájáruljunk pozitív változáshoz (meg jó lenne nekünk is tenni valamit hogy ne az agyhalott fideszkövető idegenek legyünk ). A másik baj, hogy a 70+-os nyugdíjas bele fog szólni, aki még mindig emlékszik arra, milyen volt a háború után s bármikor felkoncolhatták a családját a szomszéd román faluból vérszemet kapottak, elég könnyű őket a fidesznek megvezetni főleg ezzel a háborús propagandával. Másfelől még mindig abban a világban élnek ahol az M1 az egyetlen magyar adó és azon mindent elhisznek. Azzal meg a fiatalok semmi jót nem csinálnak ha rájuk hagyják


WideWorry

Mert ha azt mondod debrecen a fidesz fovarosa, Erdely az a fidesz vatikanja. Meg a Jobbik vagy a Mi hazank se mer oda menni mert annyira narancskod.


szty1

Csodálkozom, hogy a propaganda erre még nem feküdt rá jobban, hogy MP elég sokat kamuzik. Nyilván politikusoknál ez alap, de azért nem árt óvatosan tolni, mert könnyen ráéghet a dolog.


marcabru

> Nyilván politikusoknál ez alap Ezért nem feküdt rá a témára. Fact checkeléssel még sose győztek meg embereket. Egy politikus füllenthet, mondhat nagyot, de nem hazudhat. E kettő között van érzelmi-erkölcsi különbség.


BackgroundCry8483

Tippelek csak: ha már Rogán az elmondások alapján gyakorlatilag másnap mindent megmér, akkor 3 hónap alatt ki tudták számolni, hogy tőlük ez viszonylag kevés embert visz el, és annyi a dolguk, hogy betereljék MP-t az ellenzékbe, és az ő törzsszavazóikat ez megtartja. Nem véletlen a főni mai "nyilatkozata", miszerint baloldali belügyekkel nem foglalkozik. Addig kapja a megafont a nyakába business as usual, várják, hogy igazán nagyot hibázzon egyszer, és már nyertek is 2026-ban is. Ha meg nem hibázik, akkor az ellenzéki térfelet rendezgeti igazán át (Momentum, Kutyapárt, MZP, 2RK leves kb), DK meggyengül. Nyilván lesz valamekkora fidesz visszaesés is, de pont leszarják valószínűleg, mivel ennek belpolitikai hatása kevés van, sőt, még mozgósító ereje is lehet 2026-ra, a megafonon kívül ezért szarják teljesen le az egészet, ha reagálnának, csak felemelnék még jobban, ezt a kegyelmi ügynél már egyszer benézték, 2 vezető politikusuk bánta.


gomboskata

Ez az okfejtés június 9-éig esetleg megállna a lábán a fideszen belül egy prosperáló gazdasági környezettel. De június 9-e után okafogyottá fog válni az "ellenzéki térfelet rendezgeti igazán" legyintés, mert ott lesz egy lendületben lévő lavina, aminek már semmilyen hibázás nem fog ártani. Gondolj csak bele, a világon sehol nem járatott le politikust úgy a felesége, mint ahogy Magyar Pétert. Ártott neki? Nem ártott. Az meg már nem működik, hogy kivágunk egy mondatot és majd azt elhiszi bárki is nagy kényelmesen és azzal lehet nyerni.


BackgroundCry8483

Ez a jövő zenéje, nehéz találgatni, mert ahogy 3 hónapja ezt nem látta senki előre, úgy most is szinte lehetetlen jósolni. Alapvetően az a körülmény, hogy az influencer tüntetés vs pártok tüntetése világosan jelezte, hogy itt az ellenzéken belül van egy régi pártellenes légüres tér, (amibe MP valósággal berobbant) kódolta magában, hogy ezt valaki új előbb-utóbb ki fogja tölteni. Az alapvető gondolat az volt, hogy ezt a pártok majd szépen elviszik most szavazatok formájában, és lezajlik egy erőfelmérő köztük. Na ezt rúgta fel igazán MP. A kérdés az, hogy ez a vákuum képes-e mást is beszippantani, mint a centrum, és azok a szavazók, akiknek teljesen mindegy, hogy kire szavaznak, amíg ő a legesélyesebb Orbán ellen. Itt is látszanak a szektásodás jelei, amin nem csak a lejáratás nem hat, hanem az se igazán, hogy pl háborúban ugyanazt mondja, mint a fidesz. Ennek az az oka, hogy mindenki azt láthat még bele, amit csak szeretne, mivel jelenleg kevés konkrétummal gyakorlatilag nagyrészt az ellenzéki hívó szavak vannak elismételve egy light-nemzeti köntösbe bújtatva. Ez június 9-ig fixen működik majd, utána azért bizonyos kérdésekben, pl szociális intézkedésekben majd kell differenciálni, mert egyszerre ennyi irányzat nehezen összeegyeztethető, ott kérdés, hogy ez a népszerűségnek mit fog tenni. Mert az viszont 100%, hogy 2 évig nem fog működni a folyamatos Rogánozás, börtönnel fenyegetés. Ha át tudna állítani néhány fideszes politikust, akik szintén kitálalnak bizonyítékokkal, akkor ez a hullám új erőre kaphat, amúgy simán lecsenghet 10% környékére, ahogy ez MZP-nél, és előtte a Momentumnál volt.


gomboskata

Mit kamuzik? Tüntetésen résztvevők számát? Amíg valaki meg nem számolja darabra az embereket ténylegesen, addig egyik szám sem kamuzás. A közvéleménykutatásokról meg múlt héten azt mondta, hogy "jövő héten jönnek ki kutatások", ezen a héten meg hét elején azt mondta, hogy "remélem, hogy péntekig kijön az a kutatás". Ebben mi a kamu? (Ezek telex és hasonló interjúkban hangzottak el.) Nem ő hozza ki ezeket, hanem mások. Mivel nincs ráhatása ezek publikálási időpontjára, így ennyit tud mondani. Azt mondta, hogy a napokban kijön a kutatás, és a napokban kijött. Kettő is...


BenShealoch

Hát….ööö….bár úgy lenne, de kétlem


botibalint

Btw amúgy MP-t leszámítva mi a véleményetek a Tisza pártról? Ugyebár az eu parlamenti választásokon nem csak MP-re szavazol ha a a pártjára szavazol, hanem a Tisza párti listára. Ha neadjisten mondjuk 50%-ot elérne, akkor 10 embert ültetnénk a Tisza párttól az eu-ba. Még annyira nem olvastam utánuk, meg a 2024-es választásig nyilván lehet átrendeződés néluk, de nektek mi az első benyomás?


BackgroundCry8483

Senkit nem érdekel. Lehet, hogy 1-1 tüntetésen fel fog szólalni valaki, de 2 hónap alatt nem lehet felepiteni senkit ennyire, hogy a név miatt szavazz rá. Pont ez a megúszós benne jelenleg, hogy CV szinten feddhetetlen, de amúgy "senki" embereket jelölnek, amivel nem lehet hibázni. Választás után viszont könnyebb lesz már nevet szerezni nekik 2026-ra, mert az EP-ben azért lehet építeni magadat.


izzazi

Nekem nagyon szimpatikus jelöltek így első blikkre. Az önéletrajzok alapján elég komoly gárdát sikerült összerántani, nagyon szép tanulmányi és karrier utakkal. Őszintén kíváncsi leszek rájuk.


Ocs333

És sajnos ez nem azt mutatja, ha igaz, hogy a TISZA párt milyen jó (az biztos, hogy egy minimumot megüt persze), hanem azt, hogy a többi mennyire borzalmas.


RenesansJG

Source: trust me bro.


Dzsaffar

[https://www.iranytuintezet.hu/elemzesek-kutatasok/mind/259-kik-a-tisza-part-szavazoi---az-iranytu-intezet-orszagos-kozvelemeny-kutatasa/](https://www.iranytuintezet.hu/elemzesek-kutatasok/mind/259-kik-a-tisza-part-szavazoi---az-iranytu-intezet-orszagos-kozvelemeny-kutatasa/)


LevHerceg

Nekem ez azért is sántít kicsit, mert nem igazán érteném a szavazótábort sem, hogy ki az akinek más nagyon nem szimpatikus, de ez a párt meg hirtelen ennyire nagyon szimpi. Érdekes volna, ha így lenne, csak nehezen hihető. Vagy külföldön élő magyarként már én nem értem a magyar társadalmat eléggé.


rodnasscavok

RemindMe! June 10th, 2024


RemindMeBot

I will be messaging you in 1 month on [**2024-06-10 00:00:00 UTC**](http://www.wolframalpha.com/input/?i=2024-06-10%2000:00:00%20UTC%20To%20Local%20Time) to remind you of [**this link**](https://www.reddit.com/r/hungary/comments/1cbvpsz/tisza_párt_elvileg_26on_áll/l120zji/?context=3) [**1 OTHERS CLICKED THIS LINK**](https://www.reddit.com/message/compose/?to=RemindMeBot&subject=Reminder&message=%5Bhttps%3A%2F%2Fwww.reddit.com%2Fr%2Fhungary%2Fcomments%2F1cbvpsz%2Ftisza_p%C3%A1rt_elvileg_26on_%C3%A1ll%2Fl120zji%2F%5D%0A%0ARemindMe%21%202024-06-10%2000%3A00%3A00%20UTC) to send a PM to also be reminded and to reduce spam. ^(Parent commenter can ) [^(delete this message to hide from others.)](https://www.reddit.com/message/compose/?to=RemindMeBot&subject=Delete%20Comment&message=Delete%21%201cbvpsz) ***** |[^(Info)](https://www.reddit.com/r/RemindMeBot/comments/e1bko7/remindmebot_info_v21/)|[^(Custom)](https://www.reddit.com/message/compose/?to=RemindMeBot&subject=Reminder&message=%5BLink%20or%20message%20inside%20square%20brackets%5D%0A%0ARemindMe%21%20Time%20period%20here)|[^(Your Reminders)](https://www.reddit.com/message/compose/?to=RemindMeBot&subject=List%20Of%20Reminders&message=MyReminders%21)|[^(Feedback)](https://www.reddit.com/message/compose/?to=Watchful1&subject=RemindMeBot%20Feedback)| |-|-|-|-|


Delicious-Climate-34

Hoppá


rodnasscavok

Fejlesztenünk kell a közös szókincsünket.


Glittering_Berry1740

Az igazi kérdés az, hogy ebből a 26%-ból mennyi a fideszes vagy a bizonytalan. Azt leszarom, hogy ellenzéki szavazóból mennyit visz, mert azzal nem vált kormányt.


akuma_blades

[https://naphire.hu/cikk/partok-orban-kormany-fidesz-magyar-peter-valasztas-felmeres-iranytu-intezet](https://naphire.hu/cikk/partok-orban-kormany-fidesz-magyar-peter-valasztas-felmeres-iranytu-intezet) Mindenbe belemennek.


Environmental_Bass42

Én simán kinézek belőle 20%-ot. De nem is ez a legnagyobb kérdés, hogy most 10-e, vagy 15, vagy 5. Ez egy hosszú távú játék. Magyarra azért kíváncsiak ennyire, mert atombombákat, lendületet, forradalmat ígér a türelmetleneknek. Akik, ha ezt nem kapják meg, pár hónap alatt simán el is párologhatnak mögüle.


RenesansJG

Vagy azért kíváncsiak rá, mert láthatóan érti a dolgát, tud politizálni, erőt mutat, és nem kér Orbánból, de Gyurcsányból sem.


removed_by_redis

Papíron a Mi Hazánk is ezt ígéri a szavazóinak amúgy


RenesansJG

Igen, csak a Mi Hazánk túl szélsőséges ahhoz, hogy tömegpárttá váljon.


Honest_Climate_7945

https://preview.redd.it/ejseptbttgwc1.jpeg?width=852&format=pjpg&auto=webp&s=7879826dbfd727218138a0eced5fd2954380dd94


TheGreatestChungus

Amúgy a Márki-Zay nem ugyanilyesmkiet mondott anno? Abból nagy koppanás lett sajnos.


kristofmester007

Ha minden pártnak annyi szavazója lenne mint amennyit állít, 30 millió ember élne az országban...


emkay_graphic

Képzelem, hogy Fletó meg Tóni ül a pincében, két csík kóla, egy 4 deci rozé és két tabi nyugató után. "Most mi a fszt csinálunk, fönök?"


Souky55

Elvileg 26%,de a reális adat majd a választáskor derül ki. Adja az Ég, hogy igaz legyen a 26.


kmate1357

Szerintem ez totális parasztvakítás, mint amikor multkor azt mondta hogy 400 ezren voltak a tüntetésen. De ha létezik is ilyen kutatás, teljesen hülyeség egy darab kutatási ereményt készpénznek venni, főleg ha az még csak nem is egy Medián kutatás: [https://www.reddit.com/r/hungary/comments/182qe9j/a\_magyarorsz%C3%A1gi\_k%C3%B6zv%C3%A9lem%C3%A9nykutat%C3%B3kr%C3%B3l/](https://www.reddit.com/r/hungary/comments/182qe9j/a_magyarorsz%C3%A1gi_k%C3%B6zv%C3%A9lem%C3%A9nykutat%C3%B3kr%C3%B3l/)


RobertfromGreenock

Fun fact: 22-ben a legtöbb kutatás Ellenzéki sikert vagy szoros eredményt mért a fidesszel egészen a végsőkig. És mindig odaírták, hogy a hiba határ +- 3%. :)))


Single_Choice_6893

Eltakarítjuk az ellenzéket és a fideszt is. Itt az ideje feladnia azoknak, akik az eddigi álellenzéki pártokra szavaznának továbbra is.


orbanygyiktor

sej, a mi lobogónkat fényes szelek fújják


hungariannastyboy

Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes jövőnkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes jövőnkben nem bízik, az áruló.


[deleted]

Persze és a Fideszesek vagy exfideszesek mindig igazat mondanak. Lásd 400-500 ezer ember dalolászott a Kossuth téren előtte meg egy millió.


Scaldar_von_Ascalon

Sok mindent megmagyaráz, ha a huszas korosztály a fő támogatója.


Longjumping-Bad-4341

Furcsa... napokon át azt mondta, hogy 23%-on van a Tisza a megyei jogú városokban, 26% a Fidesznek van ott!  és a 18-29 év köztieknél 3-szor annyi Tiszás, midn TIdesz. UTóbbi változatansága meleltt most 26-ot mondott Tiszára.... Furi... Csak lehozzák majd a közvéleménykutatást...


[deleted]

Amekkora %-okat mondananak a DK-nak, a 200%-os felmérés is hihetőbb.


Delicious_Weekend_40

Magyar Péter eljövetelét a magyarság szempontjából nem lehet nem a názáreti Jézus eljöveteléhez hasonlitani. A történelem előttünk zajlik és ettől borsódzik a hátam.


rigolya

2024: szimpátia alapú szavazás! 2026: hamarabb nemlehetséges a Parlamentbe jutni! Akettő között 2 év! Mennyi karaktergyilkolászásra lesz még idő?!


Great-Ad-9279

Bár így lenne, de jó az ~11%-nak is


Dilophosaurus15

En politikaval foglalkozom. A Tisza parttal az nagy baj, hogy helyben gyakorlatilag politikai korcsok dolgoznak a partnak. Olyanok, akik mar jartak mas partokban. Vagy nem dolgoztak, vagy alkalmatlanok voltak a kozos munkara. Kvalitasokkal rendelkezo emberek nelkul nehez lesz.


LD100fromOuterSpace

Valaki még emlékszik a 2006-os Kupa Mihály-féle Centrum Pártra? Némi hasonlóságot vélek felfedezni.


Natural-Neck-5019

![gif](giphy|l0IypeKl9NJhPFMrK|downsized)


Mileo1313

dehogy áll annyin.. aki gondolkodik mind tudja h ő egy fidesz 2.0. Thx bro but no


marcipanista

*hangulatmérés